Internet Orange

Polscy internauci coraz bardziej interesują się dostępem do Internetu mobilnego. Co szósty polski internauta taki dostęp posiada. A jak z niego korzysta? Przede wszystkim wysyła maile i przegląda mapy. Media społecznościowe schodzą na plan dalszy.

Takie dane wynikają z sondażu przeprowadzonego przez Ipsos na zlecenie Orange Polska i Gazeta.pl. Z sondażu wynika, że ilość osób korzystających z Internetu mobilnego w Polsce zwiększyła się dwukrotnie w ciągu ostatnich dwóch lat i wzrosła z 8 % w 2010 roku do 16 % w roku bieżącym.

Z badań wynika również, że 16% wszystkich użytkowników Internetu w Polsce korzysta z Internetu mobilnego, a średni przeciętny użytkownik spędza na przeglądaniu stron za pomocą takiego urządzenia blisko 30 minut dziennie. Natomiast 28 % osób, które bardzo często korzystają z Internetu wybiera tylko i wyłącznie łącza mobilne.
Ponadto badania wykazały, że co piąty mężczyzna korzystający z Internetu łączy się z nim za pomocą urządzeń mobilnych, a wśród pań – co dziewiąta użytkowniczka sieci.
Ważną informacją jest też, że Internet mobilny służy częściej do przeglądania stron informacyjnych, map i wysyłania e-maili niż do obecności w serwisach społecznościowych typu Facebook czy też Nasza Klasa. Na serwisy społecznościowe wchodzi ponad dwukrotnie mniej internautów mobilnych niż na jakiekolwiek inne strony.
Mobilny dostęp do sieci to przede wszystkim pole do popisu dla młodych użytkowników. Osoby w  wieku średnim, czyli 40 i 40 +  korzystają z niego w mniejszym stopniu. Jest to odsetek zaledwie 6-7%. Natomiast w starszej grupie wiekowej 60+ – ledwie 2 %.

Jednym słowem Internet mobilny rośnie w siłę i podbija polski rynek. Nie tylko łatwiejszy jest dostęp do urządzeń mobilnych typu – modemy, ale i Internet coraz częściej gości w naszych telefonach komórkowych, co ma niewątpliwe znaczenie we wzroście jego popularności wśród internautów.